un singur asigurător şi-a făcut loc în top 100 cele mai valoroase companii din românia

Industria de asigurări este slab reprezentată în clasamentul celor mai valoroase 100 de companii locale, având în vedere că, la fel ca şi la ediţia precedentă, numai un jucător, Allianz-Ţiriac, a reuşit să intre în topul din acest an realizat de ZF în colaborare cu casa de investiţii Capital Partners.

Valoarea Allianz-Ţiriac a fost stabilită pe baza indicatorilor companiei de la finalul anului trecut. Primele subscrise de Allianz au crescut cu 7% faţă de anul anterior până la valoarea de 120 milioane de euro.

Afacerile au fost trase în sus de vânzările mai mari cu două cifre în cazul poliţelor de viaţă şi nonauto. Totuşi, poliţele de asigurări generale rămân dominante în portofoliul companiei, cu o pondere de circa 90% din afacerile totale.

Ritmul de creştere a Allianz s-a menţinut şi în primele nouă luni ale anului, primele sub­scrise ajungând la 776 milioane de lei la final de septembrie. Cea mai mare creştere, 12%, a fost înregistrată pe segmentul poliţelor property, unde afacerile au ajuns la 212 milioane de lei. Vânzările de poliţe auto rămân însă principalul contributor la formarea businessului Allianz-Ţiriac, acestea reprezentând mai mult de două treimi din subscrieri.

În timp ce asigurările nu se pot „lăuda“ cu multe companii în top 100 valoroase, sectorul bancar are nouă reprezentanţi. De altfel, sectorul bancar este marele câştigător al clasamentul realizat de ZF în acest an, după ce valoarea instituţiilor de credit de top a crescut în medie cu 60% în ultimul an, la 8 mld. euro, indice de creştere care nu a mai fost atins de nicio altă industrie prezentă în clasament.

 
În top zece al celor mai valoroase businessuri din România se află şi două bănci, a căror valoare s-a apreciat cu 52%, respectiv 74% în clasamentul din acest an. La ediţia precedentă, doar BRD a prins un loc între cele mai valoroase zece afaceri din economia locală.

Top 100 cele mai valoroase companii din România se află la ediţia a zecea şi este realizat de ZF împreună cu casa de investiţii Capital Partners pornind de la indicatorii financiari raportaţi de companii şi bănci pentru anul 2014 şi capitalizarea bursieră în octombrie 2015 pentru companiile cotate. Cine sunt şi cum arată indicatorii lor financiari în ultimul an, aflaţi doar din a zecea ediţie a topului 100 cele mai valoroase companii din România.


Sursa Stire: WWW.ZF.RO