1.Ce trebuie facut dupa producerea daunei?  Daca ati fost pagubit in urma unui accident produs de un vehicul, trebuie sa va adresati asiguratorului celui care este vinovat de producerea daunei, cu procesul-verbal de constatare de la politie sau, dupa caz, cu exemplarul formularului ”Constatare amiabila”. Pentru deschiderea dosarului de dauna va puteti adresa oricarei unitati teritoriale a asiguratorului respectiv, indiferent de unitatea care a emis polita.

2.Care este termenul legal de plata a unei despagubiri? Termenele de plata difera in functie de forma de asigurare. Astfel avem: pentru evenimente produse din vina unei terte persoane si dosarul de dauna se instrumenteaza de societatea de asigurare in baza politei de raspundere civila (RCA), termenul de plata este de maximum 15 zile de la data la care asiguratorul a definitivat investigatia necesara evaluarii sumei pe care este obligat sa o plateasca, sau de la data la care asiguratorul a primit o hotarare judecatoreasca definitiva cu privire la suma de despagubire pe care este obligat sa o plateasca; pentru evenimente avizate in baza politei de asigurare facultativa Casco, termenul de plata este cel prevazut contractual, contractul avand putere de lege intre parti.
 

3. Daca asiguratul/pagubitul este obligat sa efectueze reparatiile la o unitate service indicata de asigurator? Asiguratul/pagubitul NU are obligatia sa repare autovehiculul la service-ul indicat de asigurator. Aceasta trebuie privita doar ca o recomandare. De regula, cu unitatile service recomandate, asiguratorii au incheiate conventii de colaborare de decontare directa. Avantajul il constituie faptul ca, la finalizarea reparatiei, autovehiculul poate fi predat proprietarului in baza unui accept de plata dat de asigurator intr-un termen cat mai scurt.

4. Am fost implicat intr-un accident rutier pe teritoriul Romaniei, din vina unui sofer care conducea un autovehicul inmatriculat in strainatate. Unde ma adresez? In aceste cazuri va puteti adresa la Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania (B.A.A.R.). Date de contact: Str. Vasile Lascar nr. 40-40bis, et. 6, sector 2, Bucuresti, cod 020502, Romania, tel: +4021.319.13.02/03; +4031.805.68.14 (15),  [email protected], www.baar.ro.

5. Ce documente sunt necesare pentru deschiderea dosarului de dauna in cazul unui eveniment auto? De regula, actele necesare pentru deschiderea unui dosar de dauna sunt: In cazul accidentelor rutiere survenite pe teritoriul Romaniei in care au fost implicate doua vehicule și din care au rezultat numai pagube materiale - Formularul de Constat Amiabil completat corespunzator sau Procesul Verbal de constatare a contraventiei (eliberat de Politie), in original; In cazul accidentelor rutiere in care au fost implicate mai mult de doua vehicule - Procesul Verbal de constatare a contraventiei (eliberat de Politie), in original; In cazul accidentelor rutiere soldate cu vatamari corporale - Documentul tip “Anexa 2” (eliberat de Politie) si autorizatia de reparatie, in original; In cazul in care accidentul a avut ca rezultat numai avarierea vehicului propriu și vehiculul este asigurat CASCO, va puteti prezenta direct la asiguratorul CASCO care va constata avariile, va deschide dosarul de dauna si va va elibera documentul de introducere in reparatie a vehiculului; Adeverinta de dauna in cazul furturilor partiale (eliberata de Politie) sau raportul de expertiza in cazul incen diilor (eliberat de Pompieri), in original – pentru asiguratii CASCO;Asigurarea obligatorie de raspundere civila auto - RCA (sau Cartea Verde in cazul vehiculelor inmatriculate in strainatate) a vehiculului condus de soferul vinovat de producerea accidentului, in copie; Permisul de conducere al conducatorului vehiculului pentru care se deschide dosarul de dauna, in original si in copie; Certificatul de inmatriculare al vehiculului pentru care se deschide dosarul de dauna, in original si in copie; Dupa caz, cartea de identitate a vehiculului pentru care se deschide dosarul de dauna, in original si in copie; In cazul in care vehiculul pentru care se deschide dosarul de dauna apartine unei persoane juridice (inclusiv societati de leasing) este necesar sa aveti o imputernicire/instiintare din partea proprietarului vehiculului; Polita de asigurare CASCO (inclusiv anexele tabelare cu autovehiculele incluse in asigurare, daca este cazul).Pentru finalizarea dosarului de dauna auto, trebuie sa mai prezentati urmatoarele: Toate documentele fiscale, in original, doveditoare ale reparatiei vehiculului (facturi, chitante, comenzi de lucru pentru service etc.); Cererea de despagubire completata, semnata de catre proprietarul vehiculului pentru care s-a deschis dosarul de dauna sau de catre imputernicitul legal al acestuia (si, dupa caz, stampilata).*De la caz la caz, asiguratorul mai poate solicita și alte documente mentionate in mod expres pe nota de constatare (document ce se completeaza de catre pagubit/asigurat /reprezentantii acestora in momentul avizarii daunei).

IPID_Voiaj_Allianz.pdf
182000_PID_GoTRAVEL_06_martie.2022 - ALLIANZUNIT.pdf
PID Asigurarea de calatorii in strainatate - Groupama.pdf
PID Multitravel - Allianz.pdf
PID_Travel - Grawe.pdf
PID PAD
ALLIANZ - PID RCA.pdf
ASIROM - PID RCA.pdf
AXERIA - PID RCA.pdf
GENERALI - PID RCA.pdf
GRAWE - PID RCA.pdf
GROUPAMA - PID RCA.pdf
OMNIASIG - PID RCA.pdf
IPID CASCO - ASIROM.pdf
IPID CASCO UNIQA.pdf
IPID_Flexicasco - ALLIANZ.pdf
IPID_My_Car - ALLIANZ.pdf
PID CASCO_Generali.pdf
PID_B_CASCO - OMNIASIG.pdf
PID_CASCO_Grawe.pdf